Monday 2 January 2012

Selamat Datang 2012

Alhamdulillah, 2012 dah menginjak ke hari ketiga. Sekejap je rasanya, hari-hari holiday dah berakhir dan esok kembali ke meja pejabat. Hmm...family time is still the best & for sure I  will missed both of them. Penat but really worth it!
Azam tahun 2012? benda yang tiap kali ditanya bila tiba awal tahun. Rasanya dah 3 tahun aku tak teringat azam tahun baru.
-2009,baru posting & hanyut dalam masalah.
-2010, hanyut dalam masalah & peritnya untuk bangkit
-2011,rupanya kesakitan itu perit. Ujian dari DIA masih belum berpenghujung

2012 harus bangkit. Aku mesti bangun! Cukuplah meratap dan memendam dan terus membuang masa. Jatuh terluka sakit dan perit tapi bukan bererti harus terus tersungkur di pembaringan. Allah masih izinkan untuk bangun tapi mengapa mesti terus meratap dan mengharap 'miracle' datang. Untuk tahun baru ini, ku ingin mulakan  langkah. Langkah pertama untuk masa depan yang gemilang.

Azam 2012
1- Menjadi mama yang lebih baik. Tingkatkan sabar, kurangkan marah, lebihkan gurau senda, tambahkan home education & paling penting sentiasa ingat, masa nakal kanak2 hanya sekejap, nnt kita akan rindu masa kecil mereka.
2 - Maintain minimum leave record and improve work speed until berjaya dapat title baru. Naik pangkat means more money & I need more money. 6 month to go!
3 - Menjadi isteri yang lebih baik. Kurangkan protes dalam hati, lebihkan doa untuk suami, laksanakan tanggungjawab seikhlas hati dan jangan berhenti mencintai dia.

3 comments:

  1. salam saudari,
    asalnya saya ingin pergi ke blog ustaz pahrol, anehnya blog saudari yang keluar. jadik saya teruskan membaca apa yang tercatat di blog sdri.bila membaca senarai azam sdri pd tahun ini, saya tersenyum sendiri, hampir serupa dengan hasrat yang saya simpan disudut hati. terima kasih dengan baris kata sdri bhw, nakal ank2 ini hnya smntara, kita akn rindukan wkt2 sprt itu nanti..salam perkenalan dr saya:)-

    ReplyDelete
  2. saya juga membaca buku itu di jualan buku,namaun tidak kesampaian ingin membelinya,mesti best kan?

    ReplyDelete